איך להקים אתר?

 

כיום ברור לכל שיש צורך להקים אתר עסקי, כי גם אם לא עומדים למכור דבר באתר עצמו, עדיין חשוב שתהיה לאתר נוכחות ברשת האינטרנטית, ולו בשביל להרשים את הלקוחות, לתמוך במיתוג, להוביל לקישורים הרצויים, לחזק את הרזומה, להעניק מענה ממוקד לשאלות של לקוחות, להדגים מידע שימושי באמצעות סרטוני הדרכה ובאופן כללי בשביל ליצור תחושה של מקצועיות. עם זאת, להקים אתר אינה משימה כ"כ קלה ואף ראוי לדעת  שאינה המשימה הסופית, כיוון לאחר שהאתר עומד יש לוודא שהוא מגיע לכמה שיותר לקוחות, משמע צריך להתחיל להשקיע בשיווק (אורגני או ממומן).

 

רגע לפני שמתחילים

, וזאת על מנת שההקמה תהיה כמה שיותר מוצלחת ותענה על סך היעדים האישיים. מכאן שראוי לבחון האם עומדים להקים אתר לבד או לחלופין באמצעות גוף חיצוני, כי אם יש זמן ורצון, ניתן למצוא מגוון כלים ומדריכים חינמיים שמאפשרים להגיע לתוצאה נאה. שנית ראוי לשאול אלו חברות אחסון אתרים קיימות (ומהם ההבדלים והיתרונות מבחינת צרכי האתר הספציפי שלכם), ולבסוף ראוי לשאול את עצמכם כמה אתם מוכנים להוציא עבור ההקמה והתפעול השוטף, כי בין היתר אתר זקוק לתחזוקה, כזו שמצריכה הוצאה, ולו כי מדי פעם צריך לרכוש תמונות, לעצב לוגו וכדומה.

 

 

 

הקמה בחמישה שלבים

  • תכנון מקדים

ראשית יש לבחור שם דומיין, כזה שמייצג, קשור לנושא וקליט. בנוסף, יש לוודא שהשם הרצוי אכן פנוי ולאחר מכן לעבור למהות – לאפיון האתר, משמע חשוב להבין אלו מטרות נוכחיות ועתידיות האתר צריך לשרת, מה עליו להכיל, כיצד מבקשים להוליך את הלקוחות באתר, מהן הציפיות מהאתר וכדומה. עבור כך שווה לבחון מה קורה באתרים של מתחרים, להגדיר מאפייני קהל יעד, לחדד ערך מוסף, להתחיל להבין מה מאפיין את המיתוג ואת העיצוב הרצוי, באלו פיצ'רים מעוניינים וכדומה. כמו כן, ראוי להבהיר ששלב התכנון גם צריך לכלול לוח זמנים ויעדים ריאליים, כאלו שקל לבחון האם הם הושגו.

 

  • חלוקת האתר לנושאים

אם רק נבחן מגוון אתרים אחרים, נמצא שאצל רובם קיימים הנושאים הבאים: אודות, צור קשר, דף הבית, מוצרים, תמונות, תיק עבודות, שאלות תשובות ומפת אתר. מכאן שיש לעבור על הרשימה ולהבין אלו קטגוריות רלוונטיות עבורכם. בנקודה זו גם ראוי להבין כיצד בוחנים את יעילות הדף, ולו באמצעות כלים שמסייעים לכמת אופטימיזציה.

 

  • תכנים והתמצאות

אתר ללא תוכן שווה לפיתה ללא מילוי ועל כן חשוב לכתוב תכנים איכותיים לשלל הדפים שבחרתם (ולו באמצעות אנשי מקצוע) וחשוב לחלק כל קטגוריה למגוון נדבכים, וזאת באופן אינטואיטיבי להתמצאות, כי ברגע שלקוח יחפש קטגוריה מסוימת ולא ימצא אותה, הוא לא ימשיך לבזבז את זמנו, אלא רוב הסיכויים שהוא כבר יהיה עסוק במעבר לאתר מתחרה.

 

  • אופטימיזציה

לאחר שמסמנים וי על חלוקת דפים, הזנת תוכן ועיצוב, יש לעצור ולבצע אופטימיזציה – לבחון מה עובד היטב ומה דורש תיקון, כאשר תמיד שווה לבחון את איכות העיצוב, וזאת כי עיצוב אינו רק צריך להיות נעים לעין ואינו רק צריך ליישר קו עם מאפייני העסק, אלא בין היתר עיצוב צריך להיות  מזמין וכזה שמניע לפעולה. כיצד אם כן מבצעים אופטימיזציה? לא חסרים כלי מדידה ייעודיים, החוכמה היא להבין איזה כלי ישרת אותכם על הצד הטוב ביותר, אך באופן כללי נציין שניתן להיעזר במפות חום, במבחני A/B וכדומה.

 

להיות עם היד על הדופק

לסיכום נציין שבניית אתר הינו עסק למקצוענים וגם אם פועלים לבד, תמיד יש לבחון חידושים, וזאת כי בין היתר   גוגל נוטה לשנות את החוקים ושלל כלי עזר ייעודיים יוצאים, כך שמדובר בהתעסקות רציפה – בהצלחה!

 

השארת תגובה